Întrebarea nr. 1 ( răspunsul profei )

Doamna profesoară,
am găsit în îndrumarul pe care ni l-ați trimis un model de proiect de lecție mixtă ( pag. 55 ) în care după titlul lecției apare scopul lecției ( titlul este Frecarea uscată,iar scopul este însuşirea cunoştinţelor referitoare la frecarea uscată ) . Inițial noi am găsit două clasificări ale scopului lecției : una în plan cognitiv,afectiv,educativ și una în pedagogic și didactic. Dvs ne-ați spus la seminar că aceste clasificări sunt pentru obiective,așadar scopul lecției noastre ( Surse de energie regenerabilă) ar fi însuşirea cunoştinţelor referitoare la surse de energie regenerabilă dacă ne ghidăm după exemplul de mai sus ? Mie mi se pare prea banală, ambiguă și inutilă această formulare și de aceea v-am întrebat....

2 comentarii:

  1. Buna,

    Din proiectul de lectie atasat, reiese asa:
    Scopul lectiei este:însuşirea cunoştinţelor referitoare la frecarea uscată.

    Da, zici bine, este un scop general.

    Dar pentru atingerea acestui scop,trebuie sa ai niste obiective. Mai exact, ce anume inseamna aceasta insusire de cunoastinte referitoare la frecarea uscată (de exemplu).
    Si stabilesti obiectivele operationale pentru continuturile pe care doresti sa le predai pentru ca elevii tai sa-si insuseasca cunostintele referitoare la frecarea uscata>

    O1. sa defineasca frecarea uscata
    O2. sa identifice elemente care indica frecarea uscta
    O3. sa compare frecarea uscata de frecarea umeda (zic si eu :))))).

    OK?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ok,am înțeles. Mulțumesc pentru răspuns. O3 este o comparație bună, dacă vă îndoiți de existența frecării umede :D

    RăspundețiȘtergere