1. Pentru primul obiectiv ”energie hidraulică”, cea mai recomandată metodă de predare este dezbaterea; pentru dezbatere se poate utiliza tabla pentru a nota ideile elevilor, dupa care profesorul va folosi ideile elevilor in formularea conceptului de ”energie hidraulică”. 2. În obiectivul doi pentru identificarea unor hidrocentrale, microhidrocentrale, centrale mareometrice, sunt necesare ca materiale planşele de laborator care au ca scop stimularea interactivităţii elevului cu materialul didactic. 3. Pentru materiale audio-video se foloseşte: videoproiector, laptop/calculator, boxe si un ecran de proiecţie. 4. În cadrul aspectelor practice se vor utiliza aplicaţiile ca metodă de solidificare şi evaluare a informaţiilor. 5. În cazul definirii unei teme, in cazul obiectivului cinci pentru definirea conceptului de ”energie eoliană” se uitilizează dezbaterea; se poate utiliza tabla pentru notarea ideilor elevilor sau o discutie liberă in care fiecare dintre indivizi isi vor prezenta punctul lor de vedere. 6. Pentru obiectivul şase se va utiliza ca metodă de predare expunerea, ce constă in: videoproiector, laptop/calculator, boxe si un ecran de proiecţie. 7. În indentificarea unor noi tipuri de centrale electrice bazate pe conversia energiei solare se vor folosii materialele didactice specifice de laborator. 8. Materialele auxiliare audio-video specificate in obiectivul opt se va folosi expunerea ca metoda de predare iar mijloacele necesare pentru expunere sunt: videoproiector, laptop/calculator, boxe si un ecran de proiecţie. 9. Pentru obiectivul nouă, în cadrul introducerii unui nou concept ”energia geotermală”, se mai poate utiliza si un brainstorming unde profesorul utilizează cuvintele propuse de elevi în scopul formării unei definiţii. 10. Într-o aplicaţie didactică de tipul descoperire-identificare de tipuri de centrale ce folosesc energia geotermală, se vor utiliza planşele de laborator. 11. Pentru obiectivul unsprezece, se poate utiliza un studiu de caz legat de centralele electrice bazat pe o expunere audio-video ce constă in: videoproiector, laptop/calculator, boxe si un ecran de proiecţie. 12. În obiectivul doisprezece, se va utiliza un studiu de caz cu scopul intelegerii procesului de funcţionare a centralelor geotermale bazat pe o expunere audio-video: videoproiector, laptop/calculator, boxe si un ecran de proiecţie. 13. Pentru a creea un mediu adecvat de formulări de exemple si aplicaţii pe o anumită tema, de exemplu biomasă si biocombustibili, se vor utiliza doua metode de predare: conversaţia si descoperirea.
Mijloace de predare
RăspundețiȘtergere1. Pentru primul obiectiv ”energie hidraulică”, cea mai recomandată metodă de predare este dezbaterea; pentru dezbatere se poate utiliza tabla pentru a nota ideile elevilor, dupa care profesorul va folosi ideile elevilor in formularea conceptului de ”energie hidraulică”.
2. În obiectivul doi pentru identificarea unor hidrocentrale, microhidrocentrale, centrale mareometrice, sunt necesare ca materiale planşele de laborator care au ca scop stimularea interactivităţii elevului cu materialul didactic.
3. Pentru materiale audio-video se foloseşte: videoproiector, laptop/calculator, boxe si un ecran de proiecţie.
4. În cadrul aspectelor practice se vor utiliza aplicaţiile ca metodă de solidificare şi evaluare a informaţiilor.
5. În cazul definirii unei teme, in cazul obiectivului cinci pentru definirea conceptului de ”energie eoliană” se uitilizează dezbaterea; se poate utiliza tabla pentru notarea ideilor elevilor sau o discutie liberă in care fiecare dintre indivizi isi vor prezenta punctul lor de vedere.
6. Pentru obiectivul şase se va utiliza ca metodă de predare expunerea, ce constă in: videoproiector, laptop/calculator, boxe si un ecran de proiecţie.
7. În indentificarea unor noi tipuri de centrale electrice bazate pe conversia energiei solare se vor folosii materialele didactice specifice de laborator.
8. Materialele auxiliare audio-video specificate in obiectivul opt se va folosi expunerea ca metoda de predare iar mijloacele necesare pentru expunere sunt: videoproiector, laptop/calculator, boxe si un ecran de proiecţie.
9. Pentru obiectivul nouă, în cadrul introducerii unui nou concept ”energia geotermală”, se mai poate utiliza si un brainstorming unde profesorul utilizează cuvintele propuse de elevi în scopul formării unei definiţii.
10. Într-o aplicaţie didactică de tipul descoperire-identificare de tipuri de centrale ce folosesc energia geotermală, se vor utiliza planşele de laborator.
11. Pentru obiectivul unsprezece, se poate utiliza un studiu de caz legat de centralele electrice bazat pe o expunere audio-video ce constă in: videoproiector, laptop/calculator, boxe si un ecran de proiecţie.
12. În obiectivul doisprezece, se va utiliza un studiu de caz cu scopul intelegerii procesului de funcţionare a centralelor geotermale bazat pe o expunere audio-video: videoproiector, laptop/calculator, boxe si un ecran de proiecţie.
13. Pentru a creea un mediu adecvat de formulări de exemple si aplicaţii pe o anumită tema, de exemplu biomasă si biocombustibili, se vor utiliza doua metode de predare: conversaţia si descoperirea.