Eu am avut rolul de organizare și motivare a echipei ,acest lucru fiind demonstrat în următoarele comentarii :
" Alegerea structurii proiectului de lecție și a ciclului de învățământ
Toți viitorii profesori-ingineri din această echipă trebuie să voteze una dintre următoarele structuri ale planului de lecție :
1. Proiect de lecție pentru transmiterea de cunoștințe
2. Proiect de lecție pentru formarea de priceperi și deprinderi
3. Proiect de lecție mixtă
și unul dintre următoarele cicluri de învățământ :
a) ciclu gimnazial (disciplina tehnologie)
b) ciclu liceal
c) ciclu universitar ( disciplina energetică generală,dezvoltare durabilă,etc) "
" Alegerea structurii proiectului de lecție și a ciclului de învățământ
Ținând cont de votul majorității ( a celor care s-au implicat până
acum ) s-a ales la nivel de echipă predarea unei lecții mixte la ciclul
liceal. Un model orientativ de proiect de lecție mixtă îl găsiți la
pagina 55 din îndrumarul trimis de profa pe mail. Așadar noua provocare
pe care vi-o fac este alegerea a 3 materii din următoarea listă de
discipline tehnice ( extrase din documentele de pe site-ul edu.ro ) sau
puteți adăuga voi alte discipline cunoscute ca fiind predate la liceele
de profil tehnic :
clasa a IX-a :
Elemente de tehnologie generală
clasa a X-a :
Electrotehnică aplicată
Măsurări tehnice
clasa XI-a :
Sisteme de acţionare electrică
Circuite electrice
Maşini electrice
Aparate electrice
clasa a XII-a :
Planificarea şi organizarea producţiei
Asigurarea calităţii
Elemente de proiectare
Exploatarea instalaţiilor electrice
Sisteme şi tehnologii de fabricaţie
Întreţinere planificată
Detectarea defectelor
Întreţinerea instalaţiilor şi echipamentelor electrice
Transportul şi distribuţia energiei electrice
Dimensionarea instalţiilor electrice
Sisteme de transmitere a mişcării
Utilizarea aplicaţiilor de tip CAD
Tehnici de măsurare în domeniu
Sisteme de acţionare electrică
Circuite electrice
Sistemul energetic
Repararea instalaţiilor şi echipamentelor electrice
clasa a XIII-a :
Planificarea şi organizarea producţiei
Asigurarea calităţii
Elemente de proiectare
Sisteme şi tehnologii de fabricaţie
Acţionări electromecanice şi hidropneumatice
Intreţinere planificată
Detectarea defectelor
Proiectarea instalaţiilor electromecanice
Protecţia instalaţiilor electrice
Convertoare statice
Maşini şi aparate electrice
Automatizarea sistemelor de acţionare electrică "
" Problemă inginerească : se cer titlul și scopul lecției
Mi-ar fi plăcut să voteze măcar jumătate plus unu din membrii echipei
la postarea anterioară, dar din păcate votul se încheie aici pentru că
mai avem multă treabă până vineri și puțin timp la dispoziție.
Până acum avem următoarele date :
- tema generală din domeniul energetic - Energia regenerabilă
- tipul lecției - mixtă
- ciclul de învățământ - liceal (clasa a IX-a)
- disciplina - Elemente de tehnologie generală
Se pot deduce următoarele :
- unitatea de învățare - Resurse materiale și energetice
- locul desfășurării - sala de clasă ( ? )
- durata lecției - 50 min ( ? )
Se cer :
- titlul și scopul lecției care să corespundă datelor inițiale
Obs ! Titlul nu este între 0 și 1 ;)) ( pentru cine știe bazele termodinamicii ) "
M-am implicat activ în rezolvarea problemelor ,dând următoarele comentarii :
" Alex,ai dreptate, tema este foarte vastă,dar e bine să fie așa pentru că
noi încă nu ne-am decis în privința structurii planului de lecție și
nici a ciclului de învățământ în care vrem să predăm această
informație....așa că vom supune la vot următoarele structuri ale
planului de lecție :
1. Proiect de lecție pentru transmiterea de cunoștințe
2. Proiect de lecție pentru formarea de priceperi și deprinderi
3. Proiect de lecție mixtă
și următoarele cicluri de învățământ :
a) ciclu gimnazial (disciplina tehnologie)
b) ciclu liceal
c) ciclu universitar ( disciplina energetică generală,dezvoltare
durabilă,etc) la Membrii echipei de energeticieni care vor discuta probleme de didactica specialității pe tema "Energia Regenerabilă" "
" Eu prefer lecția mixtă și ciclul gimnazial ;) la Alegerea structurii proiectului de lecție și a ciclului de învățământ "
" Eu aleg următoarele discipline :
Elemente de tehnologie generală (clasa a IX-a)
Sistemul energetic (clasa a XII-a)
Elemente de proiectare (clasa a XII-a şi a XIII-a) la Alegerea disciplinei tehnice din ciclul liceal "
" Am pus locul desfășurării și durata lecției cu semnul întrebării pentru
că fiind o lecție mixtă locul ar putea fi și într-un laborator ,iar
durata se poate prelungi pentru a avea timp să predăm atât partea
teoretică,cât și cea practică. la Problemă inginerească : se cer titlul și scopul lecției "
" Titlul lecției : Surse de energie regenerabilă
Scopul lecției :
• în plan cognitiv : consolidarea cunoștințelor, dezvoltarea
capacităților de sistematizare, de analiză, formarea deprinderilor
intelectuale de a se informa, de a căuta, de a descoperii și de a
concepe un portofoliu pe tema "Surse de energie regenerabilă" ,
stimularea curiozității, imaginației și perseverenței, încrederii în
forțele proprii prin activitățile desfășurate.
• în plan afectiv: creșterea interesului elevilor pentru studiul
științelor cu caracter tehnologic în vederea orientării și pregătirii
profesionale.
• în plan educativ: pregătirea elevilor pentru activități viitoare,
asigurarea unor competențe de pre-profesionalizare ca premiză a
dobândirii unei calificări profesionale. la Problemă inginerească : se cer titlul și scopul lecției "
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu